.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئيات عرضه بنزين آزاد در جايگاه‌ها

كارت‌هاي ويژه هوشمند عرضه بنزين آزاد به تعداد كافي در اختيار جايگاه‌داران عرضه كننده فرآورده‌ نفتي در سراسر كشور قرار داده شده است.



به گزارش شمال نيوز ، سيد نورالدين شهنازي زاده ـ مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران ـ در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر آمادگي كامل اين شركت براي توزيع بنزين آزاد با بيان مطلب فوق اظهار كرد: نرم افزار مخصوص توزيع بنزين آزاد در مركز داده نيز از ساعت 24 روز 27 اسفند فعال و در همه جايگاه‌هاي كشور اجرايي مي‌شود.



توزيع بيش از 20هزار كارت 10هزار ليتري بنزين بين جايگاه‌داران



وي با اعلام آمادگي اين شركت نسبت به توزيع بنزين آزاد در جايگاه‌هاي عرضه فرآورده افزود: بيش از 20 هزار كارت 10 هزار ليتري صادر شده كه به طور كامل بين جايگاه‌داران توزيع مي‌شود؛ به طوري‌كه تاكنون در اختيار كليه مناطق قرار گرفته و در حال تحويل به جايگاه‌ها هستند و مراحل توزيع تا پايان روز دوشنبه - امروز - تكميل خواهد شد.



هر جايگاه حداقل داراي 2كارت ويژه سوخت



به گفته او معيار تعداد كارت‌هايي كه به هر جايگاه تحويل داده مي‌شود، برآورد فروش آنها برحسب فروش قبلي آنها بوده است. در اين زمينه حداقل تعداد كارت‌ در كوچكترين جايگاه‌ها دو كارت ويژه است كه در جايگاه‌هاي ‌پرفروش‌تر حتي تا 10 كارت نيز ارائه شده است. در هر صورت در خصوص تامين كارت مشكلي نيست، زيرا هرگاه جايگاه‌داران به دليل تمام شدن ظرفيت كارت قبلي، تقاضاي كارت جديد كنند به آنها تحويل داده خواهد شد.



دريافت هزينه بنزين آزاد به صورت نقدي در جايگاه‌ها



مديرعامل شركت ملي فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اين‌كه هزينه بنزين آزاد به صورت نقدي در جايگاه‌ها تحويل گرفته مي‌شود، توضيح داد: با توجه به اجراي آزمايشي اين طرح در ايام نوروز و به مدت يك ماه، ساده و كامل‌ترين روش، تحويل بنزين آزاد از طريق كارت‌هاي ويژه است. در اين زمينه روش ديگري مبني بر دريافت بنزين آزاد به كمك فعال شدن نرم‌افزار ديگري برروي كارت‌هاي هوشمند سوخت كنوني افراد وجود داشت، ولي علاوه بر پيچيدگي كار، اشكالاتي داشت كه عملي نشد؛ از جمله اين‌كه اگر فردي كارت خود را به هر دليلي گم كند، ديگر امكان تامين بنزين آزاد نيز نخواهد داشت.



نبود امكان سوءاستفاده از عرضه بنزين آزاد در جايگاه‌ها



وي با اشاره به اين‌كه در شرايط كنوني امكان سوءاستفاده از طرح عرضه بنزين آزاد وجود ندارد، استدلال كرد: خروجي بنزين جايگاه‌ها كلا به سيستم IPC متصل است و امكان تعيين ميزان فروش بنزين به تفكيك نرخ (آزاد و سهميه‌بندي) وجود دارد؛ از سوي ديگر محاسبات به صورت شفاف و روشن براساس روش‌هاي مالي موجود در جايگاه‌ها صورت مي‌گيرد.



وجود ذخاير كافي بنزين



شهنازي‌زاده در پاسخ به اين سوال كه با توجه به عرضه بنزين آزاد، ميزان ذخيره‌سازي مورد نياز بنزين چگونه برآورد شده است؟ تصريح كرد: رفتار مصرف مردم كاملا متناسب با قيمت بنزين آزاد خواهد بود، بنابراين تا زمان مشخص شدن قيمت بنزين آزاد،‌ امكان پيش‌بيني دقيق از ميزان مصرف نخواهيم داشت، ولي آنچه مسلم است،‌ در خصوص ذخاير و مصرف بنزين هيچ‌گونه مشكلي نداريم؛ يعني حتي اگر 10 درصد بيش از ميزان بنزين سهميه‌بندي مصرف شود، باز هم ذخاير كافي به اين منظور در نظر گرفته شده است.



وي با اشاره به حضور نيروي متخصص در جايگاه‌ها و روند رو به بهبود تعمير اشكالات فني برخي جايگاه‌ها خاطرنشان كرد: اشكالات فني قطعات دستگاه‌هاي موجود در جايگاه‌ها نسبت به روزهاي اول سهميه‌بندي و به كارگيري آنها بسيار كمتر و روند تعمير آن منظم‌تر شده است. اگر چه به دليل استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد در دورترين نقاط كشور، نگراني جايگاه‌داران از ايجاد اشكالات فني طبيعي است، ولي براي رفع مشكل تمهيداتي ديده و اجرايي شده است.



او در پايان تشريح كرد: براي نمونه آموزش‌هاي لازم براي استفاده و نگهداري از سيستم‌هاي موجود به كاركناني كه در ارتباط مستقيم با آنها هستند داده شده است. همچنين از پيمانكار درخواست شده تا پيمانكاران فني را كه به صورت آماده باش و on call مستقر هستند، به كارگيرد تا به محض ايجاد اشكال نسبت به رفع آن اقدام كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.